Начало Авансцена Арткритик от изданията The Observer и The Guardian определи българския павилион за най-голямото откритие на Венецианското биенале тази година
2831
Авансцена

Арткритик от изданията The Observer и The Guardian определи българския павилион за най-голямото откритие на Венецианското биенале тази година

Лора Къминг, една от най-влиятелните арткритици, обявена за критик на годината на Press Awards 2024, обяви българския павилион на Венецианското биенале тази година за „най-голямото откритие“, съобщават от екипа на българския павилион на 60-ото издание на биеналето. „Най-голямото откритие беше малък павилион, на брега срещу Джудека, където артисти и историци са намерили начин да направят видима една скрита глава от миналото на България”, пише тя в статията си посветена на биеналето. Статията излиза в платформата The Guardian&The Observer, собственост на британската медийна група "Гардиън медия груп", два дни след официалното откриване на българския павилион. Под заглавие „Въоръжена охрана, репарации и животите на другите: Венецианското биенале 2024 –ревю”(Armed guards, reparations and the lives of others: Venice Biennale 2024 – review) арт редакторката, която беше сред първите посетили българският павилион в дните определени за предварително разглеждане, споделя своята интерпретация на биеналето и дава препоръки за „задължителните“ за посещение павилиони

| 22 Април 2024, 15:07 ч.
Арткритик от изданията The Observer и The Guardian определи българския павилион за най-голямото откритие на Венецианското биенале тази година
Арткритик от изданията The Observer и The Guardian определи българския павилион за най-голямото откритие на Венецианското биенале тази година
Снимка © Българският павилион на Венецианското биенале

Лора Къминг, една от най-влиятелните арткритици, обявена за критик на годината на Press Awards 2024, обяви българския павилион на Венецианското биенале тази година за „най-голямото откритие“, съобщават от екипа на българския павилион на 60-ото издание на биеналето.

„Най-голямото откритие беше малък павилион, на брега срещу Джудека, където артисти и историци са намерили начин да направят видима една скрита глава от миналото на България”, пише тя в статията си посветена на биеналето. Статията излиза в платформата The Guardian&The Observer, собственост на британската медийна група "Гардиън медия груп", два дни след официалното откриване на българския павилион. Под заглавие „Въоръжена охрана, репарации и животите на другите: Венецианското биенале 2024 –ревю”(Armed guards, reparations and the lives of others: Venice Biennale 2024 – review) арт редакторката, която беше сред първите посетили българският павилион в дните определени за предварително разглеждане, споделя своята интерпретация на биеналето и дава препоръки за „задължителните“ за посещение павилиони. 

Още от рубриката
Изложба, вдъхновена от темите за подсъзнателното, самотата и принадлежността. Така описват от One Gallery експозицията Bluebirds на София Добрева – Нолита, която ще бъде представена от 5 до 17 март, съобщават организаторите. От екипа на галерията разказват, че в процеса на създаване на изложбата авторката се заиграва с идеята за освобождаване на личните демони, тяхно ...
Вижте повече

„Още в подзаглавието на текста Лора Къминг откроява България, като казва, че 60-ото издание на биеналето има по-малко блясък, повече тържественост и загриженост, с откровени творби от Нигерия, България и глобалния Юг, отговарящи на провокативното подзаглавие на фестивала „Чужденци навсякъде“, отбелязват от екипа на българския павилион.

За българския павилион с комисар д-р Надежда Джакова, в който е експонирана творбата на Красимира Буцева, Джулиян Шехирян, Лилия Топузова и куратора Васил Владимиров - „Съседите“, тя казва че е нейното голямо откритие.

Повече от NRD2+
Костюмографи от операта на Лайпциг, Германия, и Исландската национална опера търсят заедно и показват как сценични костюми могат да се създават и изпо ...
Вижте повече
Дългогодишният фотограф на Народния театър Божидар Марков представя 63 кадъра от спектакли, реализирани в театъра през последните 20 театрални сезона, ...
Вижте повече
„Солтбърн“ и „Всички сме непознати“ са в програмата на 28-ия „София филм фест“, съобщават от „Арт фест&ldquo ...
Вижте повече
Братя Аргирови, Павел Николов (Pavell) и половинката му Криси Нгуен, и семейството на Майкъл Флеминг-Lexus са сред героите във видеото „Ти знаеш“ на L ...
Вижте повече
Малка радиостанция в американския щат Оклахома, която пуска кънтри музика, беше разкритикувана от слушатели за това, че е отказала да излъчи новата пе ...
Вижте повече
Музеят за история на изкуството (Kunsthistorisches Museum)  посвещава  голямата си пролетна изложба на трима от най-значимите пионери на Рен ...
Вижте повече
Отговарящата за оръжията на снимачната площадка на филма "Ръжда" Хана Гутиерес беше обвинена в убийство от прокуратурата в Ню Мексико, съобщи Ройтерс. ...
Вижте повече
Изложба на Марко Марков ще бъде представена в галерия „Българи“. Експозицията „След „Пиета Ронданини“ ще бъде открита на 14 май и съдържа пластики и р ...
Вижте повече
Американската певица Тейлър Суифт поставя рекорд след рекорд и с новия си албум The Tortured Poets Department, който излезе само преди седмица. Към пр ...
Вижте повече
Седем заглавия ще се състезават в тийн конкурса на „София филм фест“ (СФФ). За втора година пред публиката в София ще бъде представена специалната сел ...
Вижте повече
Европейското турне на „Б.Т.Р.“ започва на 30 май във Виена и продължава в Цюрих, Лион, Бордо, Памплона, Мадрид, Валенсия, Палма де Майорка, Карлсруе, ...
Вижте повече
Носителката на две награди "Златен глобус" Анет Бенинг, която наскоро получи петата си номинация за "Оскар", беше обявена за Жена на годината от театр ...
Вижте повече
"Ласт динър парти" зае първо място в британската класация още с издаването на първия си албум Prelude to Ecstasy, като отбеляза най-големия дебют на г ...
Вижте повече
Музеят „Албертина“ открива нова сграда, в която ще излага модерно изкуство в град Клостернойбург, разположен непосредствено до австрийската столица.&n ...
Вижте повече
Повече от 160 импресионистични творби на големите майстори ще бъдат показани на изложба в музея "Орсе" в Париж, съобщи АФП. Картини на Моне, Мане, Рен ...
Вижте повече
Изложба, посветена на 146-та годишнина от Освобождението на България, беше открита в Регионалната библиотека „Партений Павлович” в Силистра. Неин авто ...
Вижте повече
Певецът и автор на песни Теди Суимс се издигна до първо място в класацията на „Билборд“ за сингли за първи път с песента Lose Control, като това му от ...
Вижте повече
Канадският режисьор Дени Вилньов кани публиката отново на пустинната планета Аракис с "Дюн: Част втора", продължението на фентъзи епоса с Тимъти Шалам ...
Вижте повече
На 16 август е премиерата на „Пришълецът: Ромул“, съобщават от „Форум филм“. Начело на фантастичния трилър застават режисьорът на хорър хитовете „Не д ...
Вижте повече
Договорът на творческия директор на кинофестивала във Венеция Алберто Барбера ще бъде удължен до 2026 г., съобщи електронното издание "Скрийн дейли", ...
Вижте повече

„Сцената е полутъмна къща от очукани столове, легла с извадени чекмеджета и стари шкафове, чиито чекмеджета са пълни с пръст и лишеи, сякаш външното някак си е влязло вътре. Образи на тъмни гори и реки трептят периодично по мебелите, от които спорадично се излъчват гласове. Сам ли си ги активирал по някакъв начин? Това, което чувате, е свидетелството на последните оцелели от комунистически лагер за принудителен труд на български остров, затворен едва през 1989 г. Всяка пауза, всяка дума и дъх са абсолютно жизненоважни. Вие сте интимно въвлечени в познанието за всичко това чрез материалната сцена около вас – аромата и докосването на всеки предмет, напъването да чуете всеки тих глас, променящата се светлина. Това е най-деликатният и елегичен израз на една ужасна история”, пише Лора Къминг. Тя поставя България сред 10-те  задължителни павилиона, заедно с този на Египет, Япония, Великобритания и други.

По думите й проектът е „вълнуващи разкрития за историята на страната от комунистическата епоха, предадени чрез мебелите в типичен български дом”.

/ВСР

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Бари Киоган: Да, между другото, търся си мюзикъл, ако има такъв
Ще участва ли Бари Киоган в мюзикъл в бъдеще? След като танцува в последните си два филма, сред които и представена в Кан продукция Bird на режисьорката Андреа Арнолд, ирландският ...
Кете Колвиц: Съдба, контекст, позиция
Изложбата „Кете Колвиц: Съдба, контекст, позиция“ ще бъде представена в Националната галерия - Двореца. Експозицията ще може да бъде разгледана от днес до 16 юни, съобщават организ ...
Художничката Селен Петкова е носител на награда „Култура“ на Община Велико Търново за творчески дебют
Художничката Селен Петкова е носителят на награда „Култура“ на Община Велико Търново за 2024 година в категорията за най-успешен творчески дебют, съобщиха от градската управа. Приз ...
Графикът Явор Куманов открива четвъртата си самостоятелна изложба "Пътят към реализма"
Графикът Явор Куманов открива четвъртата си самостоятелна изложба "Пътят към реализма" в Хасково. Вернисажът е в късния следобед днес. Това е втора самостоятелна експозиция на Кума ...
„Бурята“ на Народния театър "Иван Вазов" откри Международния Шекспиров фестивал в Крайова
“Бурята” на Народния театър "Иван Вазов“, режисиран от Робърт Уилсън, откри 14-ото издание на Международния Шекспиров фестивал в румънския град Крайова. На събитието присъства ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
"Одата на радостта" вече 200 години е израз на стремежа към обединение
Поетът Фридрих Шилер написва романтическата поема „Към радостта“ през 1785 г. В края на живота си авторът е разочарован от собственото произведение и дори го обявява за проява на л ...
Анастас Карастоянов - Първият български фотограф
В Самоков официално бе открит паметник на пионера на българската фотография Анастас Карастоянов. Той се намира в историческата зона на града, при емблематичната Чорбаджийска фурна. ...
Кюстендил и Първата световна война
Изложбата "Кюстендил и Първата световна война" беше открита днес в галерията в кюстендилското село Раждавица. Експозицията тематично е свързана с Кюстендил като главна квартира на ...
Бари Киоган: Да, между другото, търся си мюзикъл, ако има такъв
Ще участва ли Бари Киоган в мюзикъл в бъдеще? След като танцува в последните си два филма, сред които и представена в Кан продукция Bird на режисьорката Андреа Арнолд, ирландският ...
Творческият тандем Ема Стоун - Йоргос Лантимос става все по-смел
Режисьорът Йоргос Лантимос представи на кинофестивала в Кан триптих с кучета като хора, пръст, поднесен със зеленчуци и коктейл, наречен "Челото на Емили", предаде АФП. "Винаги съ ...
Тикер в 02:00 ч.
Поетът Фридрих Шилер написва романтическата поема „Към радостта“ през 1785 г. В ...
Начало Авансцена
2831
Авансцена

Арткритик от изданията The Observer и The Guardian определи българския павилион за най-голямото откритие на Венецианското биенале тази година

„Най-голямото откритие беше малък павилион, на брега срещу Джудека, където артисти и историци са намерили начин да направят видима една скрита глава от миналото на България”, пише тя в статията си посветена на биеналето.Статията излиза в платформата The Guardian&The Observer, собственост на британската медийна група "Гардиън медия груп", два дни след официалното откриване на българския павилион.Под заглавие „Въоръжена охрана, репарации и животите на другите: Венецианското биенале 2024 –ревю”(Armed guards, reparations and the lives of others: Venice Biennale 2024 – review) арт редакторката, която беше сред първите посетили българският павилион в дните определени за предварително разглеждане, споделя своята интерпретация на биеналето и дава препоръки за „задължителните“ за посещение павилиони
| 22 Април 2024, 15:07 ч.
Арткритик от изданията The Observer и The Guardian определи българския павилион за най-голямото откритие на Венецианското биенале тази година
Арткритик от изданията The Observer и The Guardian определи българския павилион за най-голямото откритие на Венецианското биенале тази година
Снимка © Българският павилион на Венецианското биенале

Лора Къминг, една от най-влиятелните арткритици, обявена за критик на годината на Press Awards 2024, обяви българския павилион на Венецианското биенале тази година за „най-голямото откритие“, съобщават от екипа на българския павилион на 60-ото издание на биеналето.

„Най-голямото откритие беше малък павилион, на брега срещу Джудека, където артисти и историци са намерили начин да направят видима една скрита глава от миналото на България”, пише тя в статията си посветена на биеналето. Статията излиза в платформата The Guardian&The Observer, собственост на британската медийна група "Гардиън медия груп", два дни след официалното откриване на българския павилион. Под заглавие „Въоръжена охрана, репарации и животите на другите: Венецианското биенале 2024 –ревю”(Armed guards, reparations and the lives of others: Venice Biennale 2024 – review) арт редакторката, която беше сред първите посетили българският павилион в дните определени за предварително разглеждане, споделя своята интерпретация на биеналето и дава препоръки за „задължителните“ за посещение павилиони. 

„Още в подзаглавието на текста Лора Къминг откроява България, като казва, че 60-ото издание на биеналето има по-малко блясък, повече тържественост и загриженост, с откровени творби от Нигерия, България и глобалния Юг, отговарящи на провокативното подзаглавие на фестивала „Чужденци навсякъде“, отбелязват от екипа на българския павилион.

За българския павилион с комисар д-р Надежда Джакова, в който е експонирана творбата на Красимира Буцева, Джулиян Шехирян, Лилия Топузова и куратора Васил Владимиров - „Съседите“, тя казва че е нейното голямо откритие.

Повече от NRD2+

„Сцената е полутъмна къща от очукани столове, легла с извадени чекмеджета и стари шкафове, чиито чекмеджета са пълни с пръст и лишеи, сякаш външното някак си е влязло вътре. Образи на тъмни гори и реки трептят периодично по мебелите, от които спорадично се излъчват гласове. Сам ли си ги активирал по някакъв начин? Това, което чувате, е свидетелството на последните оцелели от комунистически лагер за принудителен труд на български остров, затворен едва през 1989 г. Всяка пауза, всяка дума и дъх са абсолютно жизненоважни. Вие сте интимно въвлечени в познанието за всичко това чрез материалната сцена около вас – аромата и докосването на всеки предмет, напъването да чуете всеки тих глас, променящата се светлина. Това е най-деликатният и елегичен израз на една ужасна история”, пише Лора Къминг. Тя поставя България сред 10-те  задължителни павилиона, заедно с този на Египет, Япония, Великобритания и други.

По думите й проектът е „вълнуващи разкрития за историята на страната от комунистическата епоха, предадени чрез мебелите в типичен български дом”.

/ВСР

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Бари Киоган: Да, между другото, търся си мюзикъл, ако има такъв
Кете Колвиц: Съдба, контекст, позиция
Художничката Селен Петкова е носител на награда „Култура“ на Община Велико Търново за творчески дебют
Графикът Явор Куманов открива четвъртата си самостоятелна изложба "Пътят към реализма"
„Бурята“ на Народния театър "Иван Вазов" откри Международния Шекспиров фестивал в Крайова
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Май
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Под прожектора
"Одата на радостта" вече 200 години е израз на стремежа към обединение
Под прожектора
Анастас Карастоянов - Първият български фотограф
Цветни аспекти
Кюстендил и Първата световна война
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2024 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2024 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.